Dag 1 en 2 openluchtklassen L6

Dag mama's en papa's, oma's en opa's, ...

Eerst en vooral: het is hier super plezant! We zitten op een fantastisch groot domein met voetbalvelden, hockeyvelden, beachvolleybalterrein, een speelplein, ... Op dinsdag kwamen we toe rond de middag. We mochten onmiddellijk aan tafel. Op het menu stond: worst met aardappelen, worteltjes en erwten. Meteen daarna gingen we op wandeltocht. In het midden van de wandeltocht kwamen we aan bij de zandgroeve. Daar hebben we een lang touw aan een boom gehangen en langs het touw konden we afdalen. Wanneer we aankwamen op het domein was het onmiddellijk tijd om te eten. 's Avonds was er geen avondprogramma, maar er moest nog veel gebeuren. Elke dag hebben heel wat leerlingen een taakje (tafels afruimen, tafels opruimen, afwassen en afdrogen). De leerlingen van dienst hebben eerst hun taakje uitgevoerd en de anderen hadden geluk en mochten vrij op het domein spelen. Toen de juffen floten, was het tijd om de bedden op te maken en ons te installeren op de kamer. Wie snel klaar was, mocht snel terug spelen. Zij die wilden, schreven kaartjes, konden een strip lezen of chillen op de kamer. Rond 21u30 was het tijd om te verzamelen, tanden te poetsen en naar bed te gaan. Natuurlijk hadden we nog geen zin om meteen te slapen en probeerden we toch nog wat te fluisteren en te lachen zonder dat de juffen het hoorden. Jammer genoeg bleven ze muisstil op de gang staan en kwamen ze de kamer binnen als het te luid ging. Al snel was iedereen vertrokken naar dromenland.

Woensdagmorgen werden we wakker gemaakt met het vliegerlied. Iedereen kwam op de gang dansen. Om 8u gingen we aan tafel om te ontbijten. Om 9u20 kwam de bus ons oppikken om naar Bokrijk te vertrekken. We volgden daar een zoektocht i.v.m. de werken van Brueghel. We kregen allemaal een badge. Op onze route moesten we op zoek naar diamanten die we met de badge konden laten oplichten. In de diamanten zaten kleine details van het schilderij 'het gevecht tussen carnaval en vasten' verwerkt. De kleine details waren verdwenen, het was aan ons om die allemaal terug te vinden.

Heel dicht bij het museum van Bokrijk startte een wandeling om zo bij een meer uit te komen waar we konden wandelen door het water.

Om 16u kwam de bus ons oppikken want om 17u werden we in het zwembad verwacht. Heel wat leerlingen vonden daar hun tweede adem terug. Na het zwemmen was het tijd voor dé topmaaltijd van de week: stoofvlees met frietjes. We hebben tweemaal frietjes moeten bijvragen in de keuken.

Normaal zou de filmavond om 19u30-20u starten, maar de juffen hebben enorm gesukkeld om het geluid te kunnen aansluiten op de geluidsversterker. Gelukkig is alles goedgekomen en hebben we toch een film kunnen kijken. Omdat de film wat later gestart was, moest het natuurlijk meteen stil zijn in de slaapkamers. Zo hebben we voldoende rust om er morgen weer tegenaan te gaan.

Om de foto's van dinsdag en woensdag te bekijken: klik HIER

L6B pandaklas, donderdag 17 september 2020

Klassen

Wil je kennismaken met onze klassen? Klik dan op de foto en breng een bezoekje aan de blog van de klas.

Opvang

In onze school hebben we ruime opvangmogelijkheden.